Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει στο κέντρο της Αθήνας, δεν υπάρχει κανένα κανονιστικό πλαίσιο, δεν ξέρεις τι ώρα θα έρθουν τα παιδιά από το σχολείο, δεν ξέρεις αν θα μπορέσεις να ανοίξεις το μαγαζί σου, δεν ξέρεις αν μπορείς να πας από το ένα μέρος στο άλλο. Ότι χρειάζεται ένα κανονιστικό πλαίσιο, χρειάζεται οπωσδήποτε. Έρχεσαι και θέλεις να εφαρμόσεις ένα κανονιστικό πλαίσιο για τα δικαιώματα του Πολίτη τα οποία είναι αδιαπραγμάτευτα. Αυτό πρέπει να το κάνεις με τους φορείς οι οποίοι έχεις δει και έχεις αναγνωρίσει στην πορεία ότι είναι συνεπείς και αυτά που λένε και κάνουν,  όπως είναι η ΓΣΕΕ όπως είναι το ‘ΠΑΜΕ’. Τον οποιονδήποτε νόμο να φέρεις πρέπει να το συζητήσεις μαζί τους, πώς μπορείς να τον κάνεις καλύτερο. Η διαβούλευση με τους φορείς είναι κομβική. Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση Παπανδρέου πέρασε τον νόμο για τη διαβούλευση των νομοσχεδίων. Προσωπικά κατέθεσα δύο νομοσχέδια στη διαβούλευση τα οποία τα θεωρούσα καλά νομοσχέδια όταν τα κατέθετα και σας διαβεβαιώ ότι λόγω της διαβούλευσης άλλαξα και στο ένα και στο άλλο τουλάχιστον 100 πράγματα που έκαναν τα νομοσχέδια καλύτερα. Δεν χάνεις τίποτα από το να ανοίξεις ένα διάλογο διευρυμένο και να δεις πώς μπορείς να κάνεις αυτό το νομοσχέδιο όσο πιο καλό γίνεται. Και αν δείτε και την ανακοίνωση της ΓΣΕΕ, λέει  “έχετε συνομιλητές γιατί θέλετε να τους κάνετε εχθρούς”. Οποιοδήποτε  νομοσχέδιο έρχεται στην Βουλή και προσπαθεί να τα περάσει βιαστικά για να επιβάλλει πράγματα θέλοντας να πουλήσει αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα χρειάζεται να μπαίνει σε ένα σοβαρό διάλογο.”

 

“Ο Μεγάλος Περίπατος είναι ένα παλιό όραμα της δεκαετίας του ’80. Είναι η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων. Άρα, είναι ένα όραμα το οποίο είχε καθυστερήσει για μια σειρά από λόγους. Ως ιδέα είναι σωστή, αναβαθμίζει τον πεζό και υποβαθμίζει το αυτοκίνητο το οποίο συμβαίνει σε όλες τις ιστορικές πόλεις του κόσμου. Σαν ιδέα λοιπόν, οδήγησε σχεδόν σε όλες τις παρατάξεις να το ψηφίσουμε και να ξεκινήσουμε όλη αυτή τη διαδικασία με μια θετική διάθεση. Στην πορεία τα πράγματα χάλασαν γιατί είναι άλλο η ιδέα και άλλο η εφαρμογή. Όλο αυτό είναι ένα πείραμα για να δούμε τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί, που θα γινόταν στην εποχή του κορονοιού που όλος ο κόσμος ήταν σπίτι. Δεν έγινε έτσι, δεν ετοιμάστηκαν οι αλλαγές όταν έπρεπε και ξεκίνησαν όταν ο κόσμος πήγαινε το παιδί του για τις Πανελλαδικές. Όπως καταλαβαίνετε το χάος που δημιουργήθηκε ήταν τεράστιο. Πάνω που τα δοκιμάζει αυτά ο Μπακογιάννης, βγαίνει η κυβέρνηση και λέει μην χρησιμοποιείτε τα ΜΜΜ. Δεν γίνεται να λες ότι εγώ θέλω μια πόλη που να είναι ζωντανή, να είναι φιλική στον πεζό αλλά να μην υπάρχουν μΜέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Όταν το ψηφίσαμε βάλαμε 3 όρους. Ο πρώτος ήταν να γίνει μία σοβαρή μελέτη για τα άτομα με αναπηρία γιατί δεν υπήρχε. Ο δεύτερος ήταν ο σωστός συντονισμός των μέσων μαζικής μεταφοράς έτσι ώστε ο κόσμος να έχει πρόσβαση στο κέντρο και τα μαγαζιά να μη χάσουν πελατεία και τρίτον να γίνουν θέσεις παρκαρίσματος κυρίως για μηχανάκια έτσι ώστε να μην καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια και χαλάσει το πείραμα πριν καν αρχίσει. Αυτοί ήταν τρεις όροι που βάλαμε στην αρχή αλλά αλλά στην εφαρμογή τα πράγματα χειροτέρεψαν και με την αισθητική και με το κόστος. Όπως ξέρετε ο νόμος Θεοδωρακάκου περνάει αυτές τις αποφάσεις από την οικονομική επιτροπή, στην οποία ο κος Μπακογιάννης έχει πλειοψηφία. Όλα αυτά λοιπόν έχουν εξαγριώσει τον κόσμο ο οποίος έχει δει μία ιδέα την οποία κάτω από άλλες συνθήκες μπορεί να την αγκάλιαζε με πολύ μεγαλύτερη θέρμη, να έχει εξοργιστεί. Σε κάθε δημοτικό συμβούλιο εμείς φέρνουμε τις ενστάσεις μας. Ένα από τα πράγματα που είχε υποσχεθεί ο κύριος Μπακογιάννης και δεν έχει ξεκινήσει ακόμα είναι μία ανοιχτή διαβούλευση. Όπως ένα νομοσχέδιο μπαίνει σε ανοιχτή διαβούλευση, έχουμε ζητήσει και εμείς και οι άλλες παρατάξεις να μπει ο Μεγάλος Περίπατος σε ανοιχτή διαβούλευση διότι οι πολίτες έχουν πολλά να πουν για το τι μπορεί να γίνει καλύτερα. Έχουμε πει ότι θα δοκιμαστεί αυτό για μια περίοδο και στο τέλος αυτής της περιόδου ο κύριος Γιαννής ο οποίος είναι και το μυαλό πίσω από αυτή την προσπάθεια θα μας φέρει απολογισμό για να μας πει αν οι μετρήσεις που είχε κάνει πριν συνάδουν με αυτό το οποίο έζησαν οι πολίτες αυτό τον καιρό. Και με βάση αυτό θα δούμε τις επόμενες μας κινήσεις.

Ο όρος με τον οποίο εμείς συμφωνήσαμε ήτανε να δοκιμαστούν τα μέτρα με έναν τρόπο τέτοιο ώστε να μπορείς να αλλάξεις τα πράγματα στην πορεία εάν ο συνδυασμός και αυτό το οποίο έβγαινε στο τέλος δεν ήταν το ίδιο. Και αυτό πρέπει να σας πω ότι είναι μια καινοτομία, παλιά πήγαιναν με τις μπουλντόζες και πριν προλάβεις να καταλάβεις τι γίνεται είχες μια τελική κατάσταση.