Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας εδώ.

Για πολλούς λόγους αισθάνομαι κομμάτι της παράδοσης που εσείς εκπροσωπείτε σήμερα.

Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα είχα ζήσει περισσότερα χρόνια μακριά από την πατρίδα από ότι είχα ζήσει στην Ελλάδα.

Είμαι και εγώ απόδημος.

Και θέλω να σας εκμυστηρευτώ κάτι που μπορεί να σας φανεί λίγο περίεργο: μην νομίζετε ότι όταν γυρίσετε στην Ελλάδα θα σας περάσει η νοσταλγία για την πατρίδα.

Δεν φεύγει ποτέ.

Γιατί από εδώ η Ελλάδα μοιάζει καμιά φορά διαφορετική από ότι είναι στην πραγματικότητα.

Άλλοτε καλύτερη, άλλοτε χειρότερη. Άλλοτε μεγαλύτερη και άλλοτε μικρότερη.  Αλλά πάντα λίγο διαφορετική.

Και τα συναισθήματα που σου προκαλεί είναι πάντα διαφορετικά.

Το συναίσθημα αυτό δεν φεύγει ποτέ.  Ακόμη και όταν επιστρέψεις στην πατρίδα.

Και αυτό σου επιτρέπει να βλέπεις τα πράγματα λίγο διαφορετικά από όσους δεν ήταν ποτέ απόδημοι.

Χαίρομαι λοιπόν που κρατώ ένα κομμάτι απόδημου Έλληνα στην καρδιά μου και θέλω να πιστεύω ότι θα το κρατώ πάντα.

Το μήνυμα που θέλω να σας πω σήμερα είναι: κάτι αλλάζει στην Ελλάδα.

Και πιο πολύ από το να σας το πω θέλω να σας το δείξω.

Θα ξεκινήσω να σας δείξω ένα βίντεο που δημιουργήσαμε με τον ΕΟΤ.

Δεν είναι μια καμπάνια όπως την ξέρατε

Έχει πολλές σημαντικές διαφορές από αυτά που έχουμε συνηθίσει.

Πρώτον έγινε κάτω από συνθήκες που κανένας μας δεν θέλει να θυμάται.

Ήταν Μάρτης του 2010 και η εικόνα της Ελλάδας διασυρόταν παντού.

Είμαι βέβαιος ότι και εσείς θα θέλατε να ξεχάσετε αυτό που όλοι οι Έλληνες ζήσαμε τότε.

Για δύο μήνες τα πρωτοσέλιδα σε όλο τον κόσμο μιλούσαν για μια Ελλάδα διεφθαρμένη.

Για ψεύτες Έλληνες.

Για Greek statistics.

Ντρεπόσουν να μιλήσεις με ξένους.

Η αξιοπιστία της χώρας ήταν στο χειρότερό της σημείο. Λιγότερο στην Αμερική.  Πολύ περισσότερο στην Γερμανία από την οποία έρχονται οι περισσότεροι επισκέπτες μας.

Δεν μπορούσαμε να βγάλουμε μια διαφήμιση σαν όλες τις άλλες διότι δεν είχαμε πια την δύναμη να μιλήσουμε για τους εαυτούς μας.

Κάποιος άλλος έπρεπε να μιλήσει για μας.

Και έτσι κάναμε μια καινοτομία.

Επιλέξαμε να μιλήσουν για την Ελλάδα οι επισκέπτες μας που ήταν τότε στην Αθήνα

Δεύτερον, δεν είχαμε χρήματα να αγοράσουμε χρόνο στα διεθνή μέσα.

Η προηγούμενη κυβέρνηση μας άφησε ένα χρέος 120 εκατομμύρια.

Δεν ξέραμε τι να κάνουμε.

Και τότε βρήκαμε μια έρευνα που είχαν κάνει οι προηγούμενοι.  Την πλήρωσαν 3 εκατομμύρια και δεν την χρησιμοποίησαν ποτέ!

Τι έλεγε η έρευνα;  Ότι μέχρι σήμερα όλα τα κάναμε λάθος.

Διαδίκτυο 42%

Τηλεόραση 2%

Εκθέσεις 1%

Εμείς ξοδεύαμε σαν Ελλάδα 90% των χρημάτων μας στην τηλεόραση και στις εκθέσεις.

Ετοιμάσαμε λοιπόν αμέσως την καμπάνια για το διαδίκτυο

Τρίτον και πιο σημαντικό

Τα χρέη μας σε εταιρίες διαφήμισης ήταν τόσο ψηλά που δεν μπορούσαμε να φτιάξουμε κάτι από αυτούς.

Δημιουργήσαμε λοιπόν μια ομάδα επαγγελματιών που μας αφιέρωσαν την δουλειά τους εθελοντικά.

Δούλεψαν εντατικά μια εβδομάδα και δημιούργησαν ένα σχήμα που πιστεύουμε ότι θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουν πολλοί την τουριστική διαφήμιση.

Δίπλα τους ήρθαν σκηνοθέτες, καμεραμάν, συνεργία από την ΕΡΤ.  Συνεργία που τα πληρώναμε έτσι και αλλιώς.

Για πρώτη φορά συνεργάστηκαν η ΕΡΤ και ο ΕΟΤ στην ιστορία τους!

Η πιο συγκινητική περίπτωση ήταν ένας καμεραμάν.

Τις ημέρες των γυρισμάτων έληξε η σύμβασή του.

Ένας οικογενειάρχης που έπαιρνε 1000 ευρώ θα έμενε στον δρόμο και εμείς θα χάναμε έναν εξαιρετικό συνεργάτη.

Μας είπε ότι θέλει να συνεχίσει εθελοντικά.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς όλων αυτών των ανθρώπων πιστεύουμε ότι είναι πολύ συναισθηματικό.

Ας το δούμε.

— YOUINGREECE —

Μετά ακολούθησαν άλλα 13 YOUINGREECE.

Για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, στα Γερμανικά, στα Ρώσικα, για οικογένειες, για θάλασσα.

Το συνολικό κόστος δεν έχει ξεπεράσει το 10% των προηγούμενων παραγωγών.

Και το πιο σημαντικό αποτέλεσμα: μας έδωσε έναν τεράστιο πλούτο υλικού σε βίντεο και φωτογραφίες που ποτέ δεν είχαμε καλύτερο.

Τα λέω αυτά για να σας δείξω πως κάτι αλλάζει στην Ελλάδα.

Μια νέα νοοτροπία έχει ξεκινήσει και κερδίζει έδαφος.  Και αυτό θέλουμε να συνεχίσει.

Ξέρω ότι καταλαβαίνετε τι εννοώ. Το νιώθετε, το εισπράττεται και οι ίδιοι. Ότι κάτι αλλάζει.

Ακόμη και σήμερα.

Σήμερα που ακούτε και βλέπετε εικόνες που κανείς μας δεν θα ήθελε ποτέ να δει στην Ακρόπολη. Εκεί όπου περίπου 40 άτομα επέλεξαν να βάλουν λουκέτο και να κλείσουν την πρόσβαση στο κοινό. Μια εικόνα που κάνει το γύρο του κόσμου, βγάζει τίτλους που μας αδικούν για μια ακόμη φορά.

Κλείνουν την πρόσβαση στους επισκέπτες που φτάνουν απ’ όλο τον κόσμο – αψηφώντας όσους θέλησαν να δυσφημήσουν τη χώρα μας.

Στους επισκέπτες που έρχονται  προκειμένου να ζήσουν την μοναδική εμπειρία του ελληνικού τρόπου ζωής, του ελληνικού πλούτου, έρχονται να προσκυνήσουν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης..

40 άτομα, κλείνουν αυτό το ανυπέρβλητο μνημείο  και είναι σαν να προσπαθούν να ακυρώσουν τους αγώνες, την αυτοθυσία και την εθελοντική επαγρύπνιση όλων όσων έσπευσαν να βοηθήσουν για να αλλάξει η εικόνα, να γίνει πραγματικότητα το YouinGreece,  αλλά και η Συμμαχία για την Ελλάδα για την οποία θα σας μιλήσω σε λίγο. Να ακυρώσουν τη δική σας προσπάθεια.

Δεν θα τα καταφέρουν.

Μαζί θα συνεχίσουμε. Όπως ξεκινήσαμε τον Μάρτιο όταν κάναμε το πρώτο You in Greece.

Tότε, όταν αυτό το βίντεο άρχισε να κυκλοφορεί και να ακούγεται με πήρε τηλέφωνο ένας φίλος διαφημιστής.

Μου είπε:

«Παύλο, αυτό που κάνετε εδώ είναι πολύ σημαντικό.  Θέλουμε να βοηθήσουμε.  Έχουμε κάνει μια ομάδα από διαφημιστές, διαφημιζόμενους, μέσα μαζικής ενημέρωσης και θέλουμε να κάνουμε μια καμπάνια για να μείνουν οι Έλληνες διακοπές στην Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι.»

Τους συνάντησα και τους άκουσα.

Όταν τελείωσε η παρουσίασή του μου έδειξε πόσοι φορείς συνεργάστηκαν για αυτήν την προσπάθεια.

Το σποτ ήταν 30 δευτερόλεπτα και μετά ήθελε άλλα 15 για να γράψουν όλους όσους συνεργάστηκαν.

Του είπα, «γιατί δεν βρίσκεις κάτι πιο σύντομο;»

«Σαν τι;» μου λέει

«Πέστο ‘Συμμαχία για την Ελλάδα’»

Και έτσι βαφτίστηκε.

Ας το δούμε.

— ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ —

Φίλες και φίλοι,

Κάτι αλλάζει στην Ελλάδα

Η κρίση έχει αρχίσει να γίνεται ευκαιρία.

Θυμάμαι πριν από μερικά χρόνια, όταν ανάμεσά σας περίμενα και εγώ να δω έναν συμπατριώτη από την Ελλάδα να μας μιλήσει για το τι συμβαίνει στην πατρίδα.

Πάντα άκουγα με προβληματισμό αυτά έλεγαν οι επισκέπτες μας.

Για πολλά χρόνια τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα.

Κυπριακό, Σκοπιανό, Αιγαίο, οικονομία, επενδύσεις:

Λίγα τα καλά νέα και συχνά είχαμε δυσκολία να περάσουμε τα μηνύματα μας σε ανθρώπους που δεν ήξεραν την περιοχή.

Και κάποια στιγμή το σκηνικό άρχισε να αλλάζει.

Αντιμετωπίσαμε την πρόκληση της ΟΝΕ.

Άρχισαν τα μεγάλα έργα.

Η εξωτερική μας πολιτική άρχισε να παίρνει καλύτερη τροπή.

Και σιγά σιγά άρχισε να διαφαίνεται η Ελλάδα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Μια Ελλάδα που έμοιαζε ότι θα μας κάνει όλους περήφανους.

Θυμάμαι σαν σήμερα την 28η Αυγούστου του 2004 όταν ένα μικρό κοριτσάκι έσβησε την μεγάλη φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η μικρότερη διοργανώτρια των μεγαλυτέρων αγώνων στην ιστορία ήταν η Ελλάδα.

Αν δεν ζούσα εκείνη την στιγμή μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο θα ήθελα να την ζήσω με τον Ελληνισμό της Διασποράς.

Μπορεί να είχαμε χάσει τις εκλογές (σαν ΠΑΣΟΚ εννοώ) αλλά σαν Ελλάδα είχαμε κερδίσει το μεγαλύτερο στοίχημα της μετά δικτατορικής ιστορίας μας.

Και ήμασταν όλοι περήφανοι.

Αυτή την στιγμή θα ήθελα να την ζήσω πολλές φορές.

Πέντε χρόνια αργότερα έζησα μια μέρα που θα ήθελα να την ξεχάσω για πάντα,

την μέρα που τρεις συμπολίτες μας έχασαν την ζωή τους σε ένα κτίριο στην Αθήνα από φωτιά που άναψαν κάποιοι που δεν κατάλαβαν ποτέ την τραγικότητα της πράξης τους.

Θυμάμαι εκείνες τις μέρες σαν εφιάλτη.

Δημιουργήσαμε αμέσως μια ομάδα διαχείρισης της κρίσης διότι θυμάμαι να έρχονται οι ακυρώσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία ανά εκατοντάδες.

Νομίζαμε ότι δεν θα σταματούσε αυτή η ροή και ότι ο Ελληνικός τουρισμός θα έπιανε πάτο.

Και τότε έγινε κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στην ιστορία.

Μέσα στα γραφεία του ΕΟΤ στην Αθήνα συναντήθηκαν

Υπάλληλοι του ΕΟΤ

Συνεργεία της ΕΡΤ

Διεύθυνες από τα γραφεία τύπου του εξωτερικού

Εκπρόσωποι των αποδήμων

Στελέχη από φορείς του τουρισμού

Ξενοδόχοι και στελέχη τουριστικών γραφείων

Εθελοντές

Σύμβουλοι από το γραφείο μου

Αν φέτος κρατήσαμε τον τουρισμό μας στα περσινά επίπεδα αυτό έγινε διότι για πρώτη φορά όλοι αυτοί μαζί έβαλαν ένα κοινό στόχο.

Να αποτρέψουν την καταστροφή και να δουλέψουν μέχρι να επαναφέρουν τον Ελληνικό τουρισμό εκεί που το πρέπει.

Χωρίς εγωπάθειες, χωρίς μικρότητες, χωρίς τις αγκυλώσεις του παρελθόντος.

Το πρώτο στάδιο είχε επιτυχία και είμαστε περήφανοι για αυτό.

Πιο σημαντικό: θέλω να σας ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου διότι σας το χρωστάμε και εσάς.

Χθες έτρωγα με τον Αρχιεπίσκοπο.

Με κοίταξε και μου είπε: «Δεν ξέρω τις στατιστικές Παύλο αλλά κάτι περίεργο συμβαίνει.  Όποιον και να πάρω τηλέφωνο ακούω το ίδιο:  Είναι Ελλάδα.  Μα τι έγινε; Όλοι Ελλάδα πήγαν;»

Ναι.  Όλοι Ελλάδα πήγαν και σας ευχαριστούμε για αυτό.

Είμαι εδώ για να σας πω ότι κάτι αλλάζει στην Ελλάδα και το χρωστάμε και σε όλους εσάς.

Πριν κλείσω θέλω να σας δώσω κάτι ακόμη.

Κρατήστε την διεύθυνση www.visitgreece.gr

Θέλουμε να γίνει η βιτρίνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Είναι το νέο site της Ελλάδας.

Όταν αναλάβαμε αυτή η ιστοσελίδα αυτή λεγόταν GNTO (λες και κανένας ξέρει τι σημαίνει αυτό) και στην πρώτη σελίδα είχε ένα μήνυμα του υπουργού (λες και αυτό είναι που μετράει σε κάποιον που διαλέγει τις διακοπές του).

Την αλλάξαμε εντελώς.

Αλλάξαμε την πρώτη σελίδα για να δείχνουμε την Ελλάδα που μας κάνει περήφανους, την Ελλάδα που πάντα κάτι καλό συμβαίνει.

Προσθέσαμε social media διότι από έρευνες γνωρίζουμε ότι το mouth to mouth είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο διαφήμισης.

Και αρχίσαμε να καταγράφουμε εμπειρίες που μπορεί να ζήσει ένας επισκέπτης στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα αυτό το λέμε «90+2 εμπειρίες»

90 εμπειρίες σε όλη την Ελλάδα.

1 πρόγραμμα για την Αθήνα

1 πρόγραμμα για την Θεσσαλονίκη

Το πρόγραμμα για την Αθήνα θα ξεκινήσει στην αρχή του χρόνου και λέγεται «Athens Every Week».

Μαζέψαμε ότι καλύτερο έχει να μας προσφέρει η Αθήνα και τα βάλαμε σε ένα πρόγραμμα που θα επιτρέψει να διαφημίσουμε την Αθήνα ως city break

Το πρόγραμμα για την Θεσσαλονίκη ονομάζεται «Σταυροδρόμι Πολιτισμών»

Όλοι οι φορείς της πόλης για έναν χρόνο θα φιλοξενούν έναν μεγάλο πολιτισμό.

Το 2011 την Μέση Ανατολή

Το 2012 την Νοτιοανατολική Ευρώπη

Το 2013 την Κίνα

Το 2014 την Ρωσία

Το 2015 τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής

Έτσι κάθε χρόνο και οι Αθηναίοι αλλά και οι λαοί των Βαλκανίων θα γνωρίζουν τι γίνεται στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Τέλος καταγράφουμε εμπειρίες σε όλη την Ελλάδα.

Εμείς ξεκινάμε με 90.

Τα πράγματα που εμείς αγαπούμε στην πατρίδα μας.

Σκεφτείτε τι κάνουμε εμείς όταν πάμε διακοπές στην Ελλάδα.

Πάμε σε μεγάλα απρόσωπα ξενοδοχεία με ξαπλώστρες ή πάμε εκεί που υπάρχει η πραγματική ζωή.

Και βέβαια το δεύτερο.

Ο τουρισμός παγκοσμίως πάει προς τα εκεί.

Όλοι θέλουν αν ζήσουν πλούσιες εμπειρίες και αυτό τους δίνουμε με αυτό το πρόγραμμα.

Όμως δεν σταματούμε εκεί.

Δημιουργήσαμε το MyGreece.

ή    MYGREECE –

Ένα πρόγραμμα στο οποίο ο καθένας μπορεί να ανεβάσει τις δικές του φωτογραφίες και το δικό του βίντεο.

Είναι η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα: Mouth to Mouth.

Aπό παρέα σε παρέα.  Από φίλο σε φίλο.

Στο MyGreece ανεβάζουμε όλοι τις εμπειρίες μας.

Σε μερικές μέρες μου υποσχέθηκε και ο Πρωθυπουργός να ανεβάσει και τις δικές του.

Έχουμε βάλει έναν μεγάλο στόχο: Σε 12 μήνες να ξεπεράσουμε τον αριθμό που έφτασαν οι Ισπανοί σε 6 χρόνια.

Το λέω και το ξαναλέω.

Κάτι αλλάζει στην Ελλάδα και σας θέλουμε κοντά μας σε αυτήν την προσπάθεια.

Διαδώστε το visitgreece.gr  Στείλτε το στους φίλους σαν.  Έλληνες και ξένους.

Διαδώστε το myGreece για να ξεπεράσουμε τους Ισπανούς.  Κάντε το δικό σας.

Και μεταφέρετε το YOUINGREECE.

Τίποτα δεν λειτουργεί καλύτερα από τα λόγια των άλλων όταν μιλούν για την Ελλάδα.