ΔΤ – Γερουλάνος και Παραστατίδης: Αντιπαιδαγωγικές, στο πόδι, και εντελώς αψυχολόγητες συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Αθήνας
Ερώτηση στη Βουλή
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ–Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Α’ Αθηνών, Παύλος Γερουλάνος και ο Βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος (Κ.Τ.Ε.) Παιδείας Στέφανος Παραστατίδης, κατέθεσαν ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας για τις αντιπαιδαγωγικές, στο πόδι, και εντελώς αψυχολόγητες συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία – και – της Αθήνας.
Οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ επισημαίνουν στην ερώτησή τους ότι «Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μία αιφνιδιαστική και αντιπαιδαγωγική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για συγχωνεύσεις τμημάτων σε δημοτικά σχολεία σε όλη την ελληνική επικράτεια μηδέ εξαιρουμένου του κέντρου της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής, τη στιγμή που η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει. Καταθέτουμε την παρούσα ερώτηση, με ειλικρινή απορία για το πότε επιτέλους θα απασχολήσει το ζήτημα την ηγεσία του Υπουργείου προκειμένου να αναστείλει το αψυχολόγητο κύμα συγχωνεύσεων, ειδικά μετά και τα απαράδεκτα επεισόδια εναντίον παιδιών, γονέων και δασκάλων έξω από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας. Τι άλλο πρέπει να γίνει δηλαδή;»
Όπως υπογραμμίζουν οι συγχωνεύσεις δεν στηρίζονται σε καμία παιδαγωγική τεκμηρίωση. Επιπλέον, δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με τους Συλλόγους Διδασκόντων και Γονέων, ενώ προκαλούνται ήδη σοβαρές αναταράξεις στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Και οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής απευθύνουν τα εξής ερωτήματα προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:
«1. Με ποιο παιδαγωγικό και νομικό σκεπτικό αποφασίστηκαν οι συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω σχολικής χρονιάς;
2. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας για να διασφαλιστεί η σταθερότητα των σχολικών τμημάτων και η ποιότητα της διδασκαλίας;
3. Πώς διασφαλίζεται η ομαλή και ισότιμη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων στα σχολεία όπου έχουν αποχωρήσει εκπαιδευτικοί λόγω των συγχωνεύσεων;
4. Προτίθεται το Υπουργείο να αναστείλει άμεσα τις συγχωνεύσεις και να επανεξετάσει συνολικά το θέμα με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των μαθητών και τις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών;»