Ψηφίσαμε θετικά. Όπως ξέρετε, με τον κ. Μπακογιάννη είχαμε διαφορετικές προσεγγίσεις προεκλογικά. Εκείνος πίστευε στην ανάπτυξη του κέντρου της Αθήνας, του εμπορικού και τουριστικού κομματιού, εγώ επέμενα πως προτεραιότητα πρέπει να είναι η Δυτική Αθήνα που την έχουν παραμελήσει όλοι οι Δήμαρχοι στο παρελθόν, πλην ενδεχομένως του Δημάρχου Μπέη και θεωρούσα ότι εκεί πρέπει να δώσουμε έμφαση. Σε αυτές τις γειτονιές που αποτελούν ένα τόσο ιστορικό κομμάτι όσο είναι η κεντρική Αθήνα με την Ακαδημία Πλάτωνος, τον Βοτανικό, τον Κεραμεικό, το Δημόσιο Σήμα, όλα αυτά τα σημαντικά μέρη που θα έπρεπε να αναδειχθούν και να γίνουν μια συνέχεια της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων.

Αντιθέτως, παρότι εμείς είχαμε θέσει διαφορετική προτεραιότητα, θεωρήσαμε ότι αν πρέπει κάποιος να βάλει προτεραιότητες για την πόλη αυτές θα ήταν να γίνει μια πιο ανθρώπινη πόλη, μια πόλη που θα περπατιέται εύκολα, θα είναι προσβάσιμη για τους πεζούς, για τους ανθρώπους με αναπηρία, για τις μητέρες με καρότσια και όχι πια να δίνουμε τόσο μεγάλη έμφαση στο αυτοκίνητο. Βάλαμε, λοιπόν, πρώτα τον πεζό και τα ΜΜΜ, μετά τα δίκυκλα και μετά τα αυτοκίνητα. Σήμερα, η παρέμβαση που γίνεται είναι πιστή με αυτή τη φιλοσοφία, άρα, σαν αρχή είπαμε ότι θα τη στηρίξουμε, ειδικά εντός του πλαισίου μιας δοκιμαστικής περιόδου όπου θα μετρηθούν οι παρεμβάσεις που θα γίνουν, θα μετρηθεί το αποτέλεσμά τους στην πόλη και, αν θεωρηθούν ότι μετά από ένα 6μηνο ή 12μηνο είναι καλές και σωστές για τον πολίτη τότε θα μονιμοποιηθούν. Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι είναι πειραματική αυτή η φάση. Βεβαίως θα υπάρχει ένα “ξεβόλεμα”. Μια από τις μελέτες λέει ότι τα πιο πλατιά πεζοδρόμια στην Πανεπιστημίου θα προκαλέσουν μια καθυστέρηση 2’ να φτάσεις από το Σύνταγμα στην Ομόνοια. Αυτό δεν είναι δραματικό σε σχέση με αυτό που θα προσφέρει για τους πεζούς, για τα άτομα με αναπηρία, τα δίκυκλα και τα ποδήλατα ώστε να γίνει η Αθήνα πιο ανθρώπινη. Αν δούν οι επιστήμονες ότι η κίνηση είναι μεγάλη, ότι αντί για 2’ θα προστεθούν 15’, τότε εδώ είμαστε για να κάνουμε διορθωτικές κινήσεις. Οι μελέτες μέχρι τώρα δείχνουν ότι αυτές οι παρεμβάσεις θα κάνουν την Αθήνα πιο ανθρώπινη και με καλύτερη πρόσβαση για τους πεζούς. Είναι μια μοναδική συγκυρία, η μειωμένη κίνηση στην Αθήνα. Η ανάγκη για περισσότερους και μεγαλύτερους κοινόχρηστους χώρους είναι κομβικής σημασίας. Ο Δήμαρχος εκμεταλλεύεται αυτή την συγκυρία και γι’ αυτό στηρίζουμε την προσπάθεια.

Αυτά έχουν μελετηθεί εδώ και δεκαετίες και ο λόγος που δεν προχωρούσαν ήταν γιατί η κάθε αντιπολίτευση, στηρίζοντας μια συντεχνία απέναντι σε μια άλλη, έκανε αυτό που γίνεται και στην κεντρική πολιτική σκηνή που σήμερα βλέπεις το ένα κόμμα να λέει “θα προχωρήσω αυτό” και όταν είναι στην αντιπολίτευση “χτυπάει” το κόμμα που πάει να το κάνει. Το οποίο είναι γελοίο.

Γι’ αυτό και πιστεύω ότι η συγκεκριμένη σύνθεση του σημερινού Δημοτικού Συμβουλίου – που όπως ξέρετε δεν είναι πάντα εύκολο να περάσει κάτι – ειδικά με την απλή αναλογική, αλλά το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι, όπως οι επικεφαλής των παρατάξεων που θέλουμε να βρούμε τις καλύτερες λύσεις για την Αθήνα, είναι ευνοϊκή. Δεν θα συμφωνήσουμε πάντα. Είναι φορές που συμφωνώ με τον κ. Ηλιόπουλο στην κριτική που κάνει ή που σέβομαι την άποψη του κ. Σοφιανού που γνωρίζει την Αθήνα καλύτερα από όλους μας μαζί. Η σύνθεση που δημιουργείται μέσα από τις αντιπαραθέσεις μέσα στο Δ.Σ. είναι εποικοδομητική για την πόλη.

Το γεγονός ότι στηρίζουμε αυτό που συμβαίνει στην πόλη αυτή τη στιγμή δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε κάποιες ελλείψεις. Στις μελέτες δεν είδαμε τις προβλέψεις για άτομα με αναπηρία, δεν είδαμε να μπαίνουν χώροι για σταθμεύσεις δικύκλων που είναι κομβικής σημασίας διότι τα δίκυκλα έχουν καταλάβει τα πεζοδρόμια. Δεν έχουμε δει ακόμα πως θα εναρμονίζονται τα ΜΜΜ έτσι ώστε να μπορεί να φτάσει ο πεζός στην Αθήνα. Δεν φτάνει να κάνουμε την Αθήνα καλή για τους πεζούς, θα πρέπει να  μπορούμε να την προσεγγίσουμε.

Έχουμε πει από την αρχή ότι θα πρέπει να μην έχουμε αλλαγές στις χρήσεις γης, δεν έχουμε ακόμα μια τέτοια δέσμευση, αν και στη δευτερολογία του ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε ότι δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση. Υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες αλλά στη βασική αρχή είμαστε σύμφωνοι και γι’ αυτό στηρίζουμε. Θα είμαστε εδώ σε αυτήν την πειραματική περίοδο να κάνουμε παρεμβάσεις που θα κάνουν το σχέδιο καλύτερο.

Πιστεύω παρά πολύ στους άξονες της Πειραιώς, της Ιεράς Οδού που είναι ο πιο ιστορικός δρόμος τη Αθήνας και ο πιο παραμελημένος, στο Δημόσιο Σήμα που οι περισσότεροι Αθηναίοι δυστυχώς δεν ξέρουν πού είναι και στην Ακαδημία Πλάτωνος που είναι στο τέλος αυτής της αρχαίας οδού. Σε όλο αυτό το συγκρότημα έχουν γίνει τεράστιες επενδύσεις από ιδρύματα όπως το Ίδρυμα Κακογιάννης, το Μείζονος Ελληνισμού, το Μπενάκη και άλλα. Και, βεβαίως, στην Ιερά οδό έχει γίνει αναβάθμιση και από επενδύσεις ιδιωτών, αλλά δεν έχει γίνει τίποτα από την μεριά της πολιτείας έτσι ώστε να αναδειχθούν αυτοί οι κόμβοι και η ιστορία τους.

 

Αλλάξτε τις ρυθμίσεις των cookies για να δείτε το video